Avaya 5420 как подключить

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office

Документация по цифровому телефону Avaya IP Office 1403

This guide covers the operation of 1403 telephone on a IP Office telephone system.

Это руководство содержит информацию о работе телефона 1403 на телефонной системе IP Office.

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office 1408 и Avaya IP Office 1416

This guide is for 1408 and 1416 phones when being used on an Avaya IP Office telephone system running in IP Office Essential Edition, Preferred Edition, Advanced Edition or Server Edition mode.

Это руководство предназначено для телефонов 1408 и 1416, используемых на телефонной системе Avaya IP Office, работающих в IP Office Essential Edition, Preferred Edition, Advanced Edition или режиме Server Edition.

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office 2402 и Avaya IP Office 5402

This guide covers the use of the 2402 and 5402 phones on IP Office. Both phones are similar, however the 5402 is only supported on the IP Office whereas the 2402 is supported on a range of Avaya phone systems.

В этом руководстве рассматривается использование телефонов 2402 и 5402 на IP Office. Оба телефона схожи, однако 5402 поддерживается только на IP Office, в то время как 2402 поддерживается и на ряде других телефонных систем Avaya.

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office 2410 и Avaya IP Office 5410

This guide covers the use of the 2410 and 5410 phones on IP Office. Both phones are similar, however the 5410 is only supported on the IP Office whereas the 2410 is supported on a range of Avaya phone systems.

В этом руководстве рассматривается использование телефонов 2410 и 5410 на IP Office. Оба телефона схожи, однако 5410 поддерживается только на IP Office, в то время как 2410 поддерживается и на ряде других телефонных систем Avaya.

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office 2420 и Avaya IP Office 5420

This guide covers the use of the 2420 and 5420 phones on IP Office. Both phones are similar, however the 5420 is only supported on the IP Office whereas the 2420 is supported on a range of Avaya phone systems.

В этом руководстве рассматривается использование телефонов 2420 и 5420 на IP Office. Оба телефона схожи, однако 5420 поддерживается только на IP Office, в то время как 2420 поддерживается и на ряде других телефонных систем Avaya.

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office 4400 и Avaya IP Office 6400

This guide covers the use of supported 4400 Series and 6400 Series phones on IP Office phone systems. This guide assumes that the phone you are using has its default settings.

Документация по цифровым телефонам Avaya IP Office серии 9500

This guide is for 9500 Series telephones supported an Avaya IP Office telephone system running in IP Office Essential Edition, Preferred Edition, Advanced Edition or Server Edition mode:

Это руководство предназначено для телефонов серии 9500, поддерживающих телефонную систему Avaya IP Office и работающих в IP Office Essential Edition, Preferred Edition, Advanced Edition или режиме Server Edition:

READ  Как подключить купюроприемник к массажному креслу
QUICK REFERENCE GUIDES IP Office 1403 IP Telephone Quick Reference Guide

Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 1403

Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 1408

Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 1416

IP Office 4400 Telephone Quick Reference Guide Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 4400

Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 5402

Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 5410

IP Office 5420 Telephone Quick Reference Guide Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 5420 IP Office 6400 Telephone Quick Reference Guide Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 6400

IP Office 9404 Telephone Quick Guide

IP Office 9408 Telephone Quick Guide Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 9408

Краткое руководство по телефону Avaya IP Office 9504

Источник

Подключение IP-телефонов Avaya к IP-АТС 3CX

На этой неделе пришла отличная новость для организаций, в которых установлены достаточно дорогие в сопровождении АТС Avaya. Теперь вы можете заменить Avaya на бесплатную и постоянно обновляемую АТС 3CX, но при этом сохранить существующий парк IP-телефонов. IP-телефоны Avaya будут работать как с локальной 3CX, так и с установленной а облаке. После подключения вы сможете централизованно управлять телефонами из привычной консоли сервера 3CX.

Модели IP-телефонов, которые можно подключить к 3CX: Avaya 9601, 9608G, 9611G, 9621G и 9641G.

Рассмотрим процедуру подключения пошагово.

Сбросьте IP-телефоны телефоны в настройки по умолчанию

Для начала подключения, сбросьте телефоны в настройки по умолчанию, чтобы очистить имеющуюся конфигурацию:

Добавьте DHCP опцию 242

Телефоны Avaya используют для автонастройки опцию DHCP сервера 242, которую вы должны добавить в вашем DHCP сервере. Покажем это на примере Windows DHCP сервера.

В оснастке DHCP в контекстном меню IPv4 выберите Set Predefined Options. Затем нажмите кнопку Add и добавьте следующие параметры (название и описание даны для примера:

Создайте резервирование DHCP для телефона

В той же оснастке в контекстном меню Reservations выберите New Reservation…

Укажите параметры резервирования для MAC адреса конкретного телефона, например:

Для созданного резервирования в контекстном меню выберите Configure Options…

Затем выберите Option 242 и для этой опции укажите строковое значение

Параметры этой строки:

Набор файлов для подключения телефонов Avaya

Для автоматической настройки и подключения телефонов Avaya мы приготовили набор файлов, которые необходимо скачать и разместить в определенных папках на сервере 3CX. Набор включает следующие файлы:

После этого зайдите в интерфейс управления 3CX и перезапустите сервис 3CX PhoneSystem 01 Configuration Server.

Подключение IP-телефона Avaya к 3CX

В интерфейсе сервера 3CX добавьте пользователя. Обратите внимание на следующие моменты:

Затем добавьте для пользователя соответствующий телефона Avaya, указав его MAC адрес.

Включите телефон. Он загрузится, получит ссылку автонастройки от DHCP сервера, обновит файлы прошивки и конфигурацию. На дисплее телефона появится запрос ID и пароля SIP аутентификации, которые вы указывали при создании пользователя. Введите эти данные, и телефон автоматически подключится к серверу!

Заключение

В заключение рассмотрим возможности и ограничения IP-телефонов Avaya при работе с АТС 3CX:

Источник

Руководство по эксплуатации Avaya IP Office 5420

Руководство по эксплуатации для устройства Avaya IP Office 5420

Устройство: Avaya IP Office 5420
Размер: 0,40 MB
Добавлено: 2014-11-08 17:44:19
Количество страниц: 46
Печатать инструкцию

Как пользоваться?

Для Вашего удобства

Если просмотр руководства Avaya IP Office 5420 непосредственно на этой странице для Вас неудобен, Вы можете воспользоваться двумя возможными решениями:

READ  Как подключить фронт без усилителя
Печатная версия
Резюме
Краткое содержание страницы № 1
Краткое содержание страницы № 2

© 2006 Avaya Inc. All Rights Reserved. Notice While reasonable efforts were made to ensure that the information in this document was complete and accurate at the time of printing, Avaya Inc. can assume no liability for any errors. Changes and corrections to the information in this document may be incorporated in future releases. Documentation Disclaimer Avaya Inc. is not responsible for any modifications, additions, or deletions to the original published version of this documentation unl

Краткое содержание страницы № 3
Краткое содержание страницы № 4
Краткое содержание страницы № 5
Краткое содержание страницы № 6

2420 and 5420 User Guide 1. Display, Call Appearance and Feature Buttons: Call Appearance keys enable you to handle multiple calls and the display shows call information. Details on system features (allocated by your system administrator) can also be displayed. See Call Appearance Keys and Overview of the Function Keys. 2. Message Lamp: The lamp is used as follows:  On (Continuous): There are new messages in your voicemail mailbox, or another mailbox for which you have been configured t

Краткое содержание страницы № 7

The Telephone Call Appearance Keys Normally, the first page of the main call handling screen contains three keys set as ‘call appearance’ keys. These are allocated to you by your system administrator and are indicated as a=, b= and c=. An underscored call appearance key (e.g. a=) indicates that the line is active. Your system administrator can allocate a call appearance key with:  A Bridged Appearance A bridged appearance key matches the status and operation of the call appearanc

Краткое содержание страницы № 8

2420 and 5420 User Guide Call Appearance Key Icons The icons displayed against the Call Appearance/Feature keys, allow you to determine the status (for example, on Hold) of each call. Icons also indicate whether a feature has been activated for a particular button.  Incoming Call: A symbol next to a call appearance key indicates an incoming call.  Connected: A symbol next to a call appearance key indicates that it is the currently connected call. The caller’s phone number (if a

Краткое содержание страницы № 9

The Telephone The Display B Phone Locked: Internal calls only. D Call Forwarding On: See Call Forwarding. G In Group: You can enable/disable group membership. H Held Call: Shows the number of held calls. See Hold. N Do Not Disturb On: See Do Not Disturb. 0 Out of Hours: This is displayed if one or more Hunt Groups is in «Out-of-Hours» mode. P Parked Calls: Shows the number of parked calls. U Unavailable: This is displayed on the calling station when the called station

Краткое содержание страницы № 10

Basic Call Handling Features Answering a Call When a call arrives at your phone, you hear a ringing tone and a blinking bell icon appears on the associated call appearance. To answer an incoming call: Do one of the following:  If you are not active on another call, answer the call using your handset, headset or speakerphone (see Speakerphone). or  If you are active on a call already, place the active call on hold (see Hold), and then answer the incoming call. or  If the cal

Краткое содержание страницы № 11
Краткое содержание страницы № 12

2420 and 5420 User Guide Headset Working When a headset is to be used, it must be plugged in to the headset socket on the base of the phone. To activate the headset and switch off the handset, press Headset. The lamp beside the button is illuminated when headset working is activated. To answer an incoming call:  Press next to the flashing bell icon ( ). To clear a headset call:  Press Drop. To manually make a call:  Dial the number. Remember to include the required ac

READ  Построил дом как подключить электричество
Краткое содержание страницы № 13

Basic Call Handling Features Speakerphone The two-way built-in speakerphone allows you to make and answer calls without lifting your handset. Keep in mind that two-way speakerphones may not operate satisfactorily in every environment (such as in very noisy locations). To make or answer a call without lifting the handset, or to use the speakerphone with any feature: 1. Press Speaker. The LED beside the button illuminates. 2. Make or answer the call, or access the selected feature.

Краткое содержание страницы № 14

2420 and 5420 User Guide Redial The Redial feature automatically redials a previously dialed extension or outside number (up to 24 digits). Your phone stores the last ten numbers dialed. Note  If you have dialed the same number twice in succession, it will only have one appearance in the redial list. To redial previously dialed number:  Press Redial and then press and to search through the entries. When you have located the required number, press the associated key. Mute

Краткое содержание страницы № 15

Basic Call Handling Features Transfer The Transfer feature allows you to transfer a call from your phone to another extension or outside number. To transfer the current call to another extension: 1. With a call in progress, press Transfer. 2. When you hear a dial tone, dial the number to which the call is to be transferred. 3. Do one of the following:  To transfer the call without announcing it, press Transfer again. The transfer is complete. or  To announce the call before

Краткое содержание страницы № 16

2420 and 5420 User Guide Conference The Conference feature allows you to conference other parties (including yourself) into a call. Notes  The number of parties allowed in a conference is controlled by your phone system.  Two Call Appearance keys are required for the conference feature. To add another party to a call: 1. Press Conference. 2. Dial the number of the person you want to add to the call. 3. If the called party does not answer or does not want to join the conferen

Краткое содержание страницы № 17
Краткое содержание страницы № 18

2420 and 5420 User Guide Adding a New Speed Dial To add a new speed dial: 1. Press SpDial. If SpDial is not shown and to exit the current screen, press Exit and then press Add. If a message appears stating that the speed dial list is full, you must first delete an existing entry before adding any new entry. See Deleting a Speed Dial. To switch between Name and Number entry, press next to the item you want to edit. The options also change accordingly. 2. With Name selected, begi

Краткое содержание страницы № 19
Краткое содержание страницы № 20

Источник

Поделиться с друзьями
Как подключить и установить...
Adblock
detector